Nazwa firmy ma duże znaczenie dla potencjalnych klientów. Dlatego też warto poświęcić sporo czasu i zaangażowania, aby wymyślić taką nazwę, która będzie łatwa do zapamiętania i atrakcyjna.
Czy nazwa firmy ma znaczenie?
Czy nazwa firmy ma znaczenie? Tak! Można oczywiście mówić, że liczy się tylko jakość usług lub produktów. Jednak dzięki nazwie firmy potencjalni klienci mogą z góry nastawić się do firmy pozytywnie lub negatywnie. Wiele też zależy od tego, jaki jest archetyp marki i jak marka komunikuje się ze swoimi odbiorcami. To wszystko musi być ze sobą spójne, cała komunikacja musi być harmonijna, a nazwa firmy i logo musi wkomponować się w ten schemat. Dlatego też wymyślanie nazwy firmy warto pozostawić profesjonalistom. Jest to specjalna usługa, którą bardzo często można wykupić łącznie ze stworzeniem całej oprawy graficznej, kolorystyki, logo. Profesjonalne agencje marketingowe i reklamowe mają ogromną wiedzę i doświadczenie w tym temacie. Najpierw zbierany jest wywiad, trzeba poznać filozofię marki, historię powstania firmy, misję i wizję. Później można porozmawiać o wartościach. Dopiero w oparciu o taką analizę powstaje nazwa firmy. Nazwa może zostać zmieniona na różnym etapie działalności. Najczęściej zmienia się nazwę, kiedy potrzebny jest nowy start, z różnych powodów. Jak nazwać firmę? Tak, aby skojarzenia były pozytywne.
Salon czy zakład?
Niektóre nazwy firm są ponadczasowe. Dzisiaj warto postawić na budowanie marki osobistej. Imię i nazwisko to najlepsza reklama. W internecie można znaleźć sporo kursów i artykułów na ten temat. Warto kreować siebie jako specjalistę w danej dziedzinie, wypowiadać się jako ekspert w mediach społecznościowych, co pozwala potencjalnym klientom spojrzeć na ciebie innym okiem. Nazwa „salon” z pewnością brzmi bardziej profesjonalnie niż zakład. Zatem salon fryzjerski będzie przyciągał inne klientki niż zakład fryzjerski. Salon kosmetyczny przyciągnie inne osoby niż zakład kosmetyczny. Warto pamiętać o tym, tworząc nazwę swojej firmy. Jednak niekiedy odwołanie się do historii może przynieść pozytywne rezultaty. Osoby starsze mogą być negatywnie nastawione do nowości, dlatego też trzeba zastanowić się, jaka jest grupa docelowa i jak do niej trafić. Warto zadbać o to, aby nazwa firmy nie budziła negatywnych skojarzeń. Dlatego też warto przedstawić swoją propozycję komuś bliskiemu albo zapytać na forum internetowym, z czym kojarzy się dana nazwa, jakie jest pierwsze skojarzenie. Taki test może skoro powiedzieć, co będą myśleć klienci.